Back
mass communication vision mission

Vision – الرؤية:

The faculty of Mass Communication in October University for Modern Sciences and Arts is one of the pioneering institutions on the educational, academic and community-service levels nationally and regionally.

كلية الإعلام بجامعة أكتوبر للعلوم الحديثة والآداب من الكليات الرائدة في التخصص تعليمياً وبحثياً وخدمياً، على المستوى القومي والإقليمي

 

Mission – الرسالة:

The faculty of Mass Communication (MSA) in partnership with British universities offers an educational system in accordance with advancements in different specializations that meet the job market requirements to prepare a qualified graduate for employment and entrepreneurship. The faculty participates in applied scientific research, contributes to community services, develops the skills of its stakeholders and students, and implements the quality standards within the core values.

كلية الإعلام بجامعة أكتوبر للعلوم الحديثة والآداب، بالتعاون مع جامعات بريطانية، تقدم منظومة تعليمية تواكب التطور في التخصص ومتطلبات سوق العمل لإعداد خريج مؤهل للتوظف وريادة الأعمال، وتشارك في البحث العلمي التطبيقي، وتدعم المشاركة المجتمعية، وتنمي قدرات من ينتسب لها، وتطبق نظم الجودة، في إطار القيم الجوهرية

Faculty’s Strategic Goals – الأهداف الاستراتيجية

The college’s strategic goals are inspired by the university’s strategic goals, and the college works to achieve its mission by implementing the following goals:

  1. First strategic goal

Developing the educational system to keep pace with digital and professional media innovations in the labor market and spread creativity and entrepreneurship concept.

  1. Second strategic goal

Conducting research and creating postgraduate programs to serve scientific and societal needs in the field of media

  1. Third strategic goal

Organizing a number of community events and media convoys to serve community issues and directing graduation projects in all college departments to serve these issues.

  1. Fourth strategic goal

Developing human resources and supporting facilities for the college and developing effective methods for communicating with students in accordance with digital technology.

:الأهداف الاستراتيجية للكلية مستوحاه من الأهداف الاستراتيجية للجامعة وتعمل الكلية على تحقيق رسالتها من خلال تطبيق الأهداف التالية

الهدف الاستراتيجي الأول

تطوير المنظومة التعليمية بما يواكب المستحدثات الإعلامية الرقمية والمهنية في سوق العمل ونشر ثقافة الابداع وريادة الأعمال.

الهدف الاستراتيجي الثانى

إجراء أبحاث وإنشاء برامج للدراسات العليا لخدمة الاحتياجات العلمية والمجتمعية في مجال الإعلام.

الهدف الاستراتيجي الثالث

تنظيم عدد من الفعاليات المجتمعية والقوافل الإعلامية لخدمة قضايا المجتمع وتوجيه مشروعات التخرج بجميع أقسام الكلية لخدمة هذه القضايا.

الهدف الاستراتيجي الرابع

تطوير الموارد البشرية والتسهيلات الداعمة للكلية واستحداث أساليب فعالة للتواصل مع الطلاب بما يتفق مع التكنولوجيا الرقمية.